Härliga helg!!

Ja, ofta så undrar jag varför ingen kunde införa ledig måndag oxå? Helgen går sååå snabbt. Jag tänker alltid på söndag kväll att det är så mycket mer jag skulle vilja göra. Men, men det är bara & bita ihop...

Idag bakade jag och Malva pizzabullar! Vi har aldrig provat & göra det innan. En i stort sett vanlig bulldeg, bara lite mer salt & mindre margarin. Kavla ut & fylla med vad man vill! Vi tog olja, ketchup och klippt bacon på en och köttfärssås på en. Jäs igen och pensla med ägg, strö på pizzakrydda och toppa med ost. Det blev en succé!!

Sen åkte jag in till Sara & hon körde iväg till någon skog (fråga mig inte var!) och vi sökte med ljus & lykta efter ätlig svamp. Vi hittade lite trattisar. Riktigt mysigt, men gud vad jag irrade runt. Noll koll på var bilen & vägen var... Jag hade nog aldrig hittat hem själv...hahaha...

Sen kaffe & lite mat och mycket prat! Hjälpte till & bära ner de sista lådorna till Saras källare. Så det blev riktigt fint!! Nu har jag röjt bland tvätten, disken. Så nu sitter jag i soffan!! Blir inte mer gjort idag!

Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Wow en uppdatering! :D

Pizzabullar låter gott.. mm..

2010-10-12 @ 17:14:27
URL: http://sickmisfire.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0