Veckan som gått...

...har gått i raketfart! Vi har hunnit med hallonplockning med mormor & farmor, varit en tur på IKEA med Emma, idag har vi varit på stranden & latat oss i solen. Sofie, Nils, Jennie, Melker & Maja höll oss sällskap!

Nu ikväll tog vi och cyklade upp till Boket. Där var det buffé, så det var mkt folk där. Tony med familj, Jennie med familj & Ida & Johan var där. Sen fick jag reda på att Jana & Martin sover i husvagn på campingen. Så vi tog & besökte dom med. Jättetrevlig kväll!! Malva & Tuva tyckte det var ett riktigt äventyr & åka på cyklarna!

Tjingeling!

Blåbärsplockning & fotboll!!!

Idag åkte jag, Malva, mamma, Staffan, Sara, Emma & Amigo till Matvik för & plocka blåbär. Den första timmen hittade vi inte så mycket. Det mesta var redan plockat. Men sen plötsligt så hittade vi ett ställe med enormt mycket blåbär. Då är det kul & plocka!!

Sara tog dessa bilderna ute i skogen. Dom hade med sig varm choklad & marschmellows! Supergott!

Sen var det bara & åka hem och ladda batterierna en liten stund på soffan. För vi skulle till Pukavik där dom hade familjedag med fotbollen. Macke skulle ju spela fotboll och har laddat i veckor för detta... Tror ni inte att han gjorde MÅL också!! Det kommer han att leva länge på!

Sofie poserar, som vanligt! Hon är ett säkert kort:) Hon var med i matchen mellan barnen & föräldrarna.

Den gamle stretchar sina gamla ben...

Här är Macke in action!!

Kvällen avslutades med grillning & trevligt sällskap:)

God Natt!!

Semester i Falkenberg!!!

Nu är vi hemma från vår semester i Falkenberg. Vi åkte vid lunchtid i måndags, så vi var framme vid kl. 15 på Ugglarps camping utanför Falkenberg. Min kompis Ingela med familj kom också dit. Dom var på plats när vi kom, tältet var uppsatt & klart!

Här ser ni Ingela inspektera, så allt ser ok ut!

Anders hade placerat sig i brassestolen med en bira!!

Vi hade bokat stuga och så här fin var den! Toalett, litet kök, allrum och ett sovrum. Så mysigt och den låg jättefint.

Sån här utsikt hade vi över havet från stugan. Helt toppen!!

På onsdagen var vädret så pass fint att vi kunde gå ner till havet. Malva hittade sjöstjärnor....

...pappa Macke hittade en liten krabba. Så Malva var överförtjust!

Liten tjej i en stor värld... Lilla Tuva går på upptäcksfärd på stranden...

En dag var det hoppborg på campingen, så det var vi tvungna att prova på.

Skeppet var älskat av barnen!

Sjörövare ombord!

Naturligtvis hann jag och Ingela med en vända till Gekås:) Hon tog denna bild precis innan vi skulle köra hem. Ni ser ju va lyckliga vi ser ut över våra fynd!! Hahaha...

Jag måste säga att det var en fantastisk semester, trots regn & blåst. Vi kommer nog tillbaka nästa år, men stannar längre då...

Tjingeling!!

Bakning, matlagning & packning hela dagen lång...

Hej svejs!

Idag har jag hållt på & packa till vår semester. Jag har väl bara maten & necessärerna kvar. Det blir mkt grejor när man har små barn...

Sen har jag gjort focaccia, ciabatta, kanelbullar, köttfärssås, kamben, potatissallad... Så ugnen har gått varm hela dagen... Sen var mamma här och jag färgade håret på henne. Sara, Emma & Amigo kom mitt i detta kaos av barn och matlagning... Men Moa var & lekte med Malva & Tuva några timmar, så dom hade lite & göra med:)

Jag hoppas att min förkylning inte bryter ut "på riktigt". Har känt mig täppt idag och lite ont i huvudet...

Så nu kommer jag nog inte att uppdatera förrän i slutet på veckan. Jag vet inte om dom har datorer på campingen!

Ha en bra vecka!
Kramiz

Norje Havsbad!!

Igår var vi nere på Havsbadet hela dagen. Vi packade med oss fika, solstolar, leksaker & allt annat smått & gott som hör stranden till. Barnen älskar & vara där med alla kompisar & bada, gräva! Faktiskt satte sig min älskade make i solen idag, så det var ju tvunget att förevigas:)

Efter vi hade varit på beachen, så åkte jag, Jennie, Sofie till Lindex. Där var det "tag 2 betala för 1" på rean. Naturligtvis var vi där & fyndade:) Hittade regnställ till Malva, ett par röda byxor, flip flop till mig. Skulle haft tröjor till mig, men det fanns inget alls...bara små stolekar, så Sofie shoppade loss!

Höres!!

Östersjö!!!

I torsdags åkte vi in till Östersjö på eftermiddagen. Vi gick & åt, sen var det karusellerna som gällde! Idag igen! Jag var duktig & hade kameran med mig, så det blev en del bilder!

Tre förväntansfulla tjejer i karusellen! Malva, Tuva & Elice.

Tony skulle ta ett kort på mig & Macke, men vi var inte alls med...

....så han fick ta ett till!

Efter vi hade varit & åkt karuseller, så gick vi upp till torget där Nöjeskompaniet underhöll. Jag lyckades få tag i mjölkfri glass till barnen, så det blev ju rena festen!!

Sen gick vi till Tina. Sara & Emma var där, så vi hängde lite på Tinas bakgård...

"Inga närbilder nu", sa Sara. Men jag kunde ju inte låta bli...hihih...

Barnen fick nya "näsor" av Sara...

En glad Tuva & moster Sara!!

Vi gick en sväng innan vi körde hem, så Malva fick sin Spindelmannen ballong! "Vilken fest", sa Malva. "Vad är det dom firar?"...

Ha det gott!!

Tosselilla!!!

Igår åkte vi till Tosselilla. Vi har aldrig varit där innan, så förväntningarna var höga! Vi hade jättekul allihopa!

Nu blir det bilder i massor:)

Dagen började med ett ösregn, så alla var totalt dyngsura!! Men det sprack upp och blev jättefint väder:)

Efter regnet blev det trampbåtsfärd!

Bakom den lilla ön hade Tuva skiftat båt....

Lilla uppskjutet! Malva såg lugnare ut än Macke!

Malva & Viktor morslar på!

Hos getterna!

Sofie glad som alltid!!

Karuseller åktes som bara den!!

Liten tjej & stor tjej!!

Grabbarna grus tog sig an den stoooora vattenrutschbanan!!!

Här är en lite suddig bild på Tise & Macke...

Här kommer Tise farande....

Som ni förstår var dagen bra & alla trötta, nöjda när vi åkte hem framåt kvällningen!!

Trädgårdsbestyr!!

Nu i början av veckan, så ägnade vi vår tid åt trädgården! Macke klippte häcken och jag räfsade ihop allt och jag tog rabatterna & kantklippte. Så det blev såå fint!

Ni ser ju själva!!

Amigos kalas!!

Idag var vi bjudna på Amigos kalas (ja, jag vet att det är en hund, men vi har ju sååå kul när vi träffas:)...). Sara & Emma har alltid olika teman när han fyller år. I år var det vilda djur...då fanns det på ballonger, partyhattar osv. Det fiskades i fiskdamm (och Malva var så stolt att hon fick börja). Vi träffades vid Kroksjöarna utanför Asarum. Härligt med skog & sjö.

Här kommer så klart lite bilder:)

Tuva högg in på dom underbara muffinsen på direkten! Det var muffins, hasselnötscreme och glasyr! Helt gudomliga!!!

Japp, här ser ni en!

Barnen lekte & hade kul!

Malva fiskar:)

På bryggan nere vid vattnet!

Här ser ni födelsedagsbarnet Amigo!!

Tjingeling!

Uggla, Uggla, Uggla!!!

Igår åkte jag in till Karlshamn på förmiddagen. Jag letade efter lite nya tröjor till mig faktiskt, för jag har inte mkt & ha på mig. Jag köpte en byxdress!!! Tyckte den va sååå fin, så jag kunde inte motstå den... Sen nga tröjor, bikini till Malva på rean, nattlinne till Tuva.

På eftermiddagen körde Ida in oss till Bellevueparken, för vi skulle kolla på Ugglas revy! Det var sååå kul! Det var längesedan jag skrattade så mycket! Om ni får tag i biljetter så gåååå!!! Vi skrattade i stort sett oavbrutet i 2,5 timme...

Sen gick jag och Macke ner till Åbron (numera Riverside...) och åt middag. Det ligger så fint nere vid vattet...Sen kom Sara & Emma, så vi satt & snackade & drack. Sen fick vi stämpel in till Harrys, så vi hann in en liten sväng innan vi åkte hem.

Japp, här är byxdressen:)

Kram!!

Full rulle hos Nilssons!!!

När vi kom hem från Kristianstad idag, så ville Malva att Elice skulle komma & leka. Dom ritade, fikade, gjorde lera i badbaljan ute & avslutade med att bada...vilket var välbehövligt!!

Sen grillade vi, gjorde pastasallad, stekte champinjoner! Samtidigt fick jag för mig & rensa och torka i skafferiet. Kastade en del som var gammalt, så det blev sååå fint! Nu har vi precis gjort frallor, som ska stå i kylen över natten sen sätter man dom i ugnen imorgon till frukost! Recept från mamma, så nu hoppas vi på att dom är goda!

Malva har gjort en "kanelbulle" som hon ska ha till frulle och Tuva den lilla bullen högst upp på plåten.

Mitt i detta, så måste jag ju visa mina nya skor:)

Hej svejs!

Kristianstad dagarna!!

Idag åkte vi in till Kristianstad & strosade omkring. Jag, mamma och barnen. Det blir ju lite halligalli när man har barnen med sig. Jag tänkte att jag skulle hitta lite tröjor, men shoppingnerven vill inte riktigt infinna sig...konstigt nog. Men jag hittade leopardskor på H&M för 98:-. Det har jah letat efter ett tag:)

Här sitter vi o lunchar på Trendies! Fullt ös!!

Christina Lindberg var det närmaste en kändis vi kom. Vi diggade med, så folk trodde väl att vi var galna fans...hahaha...

Till och med Tuva klappar med...

Mamma & Malva poserar! Ni ser ju vart vi har fått vårt poserande ifrån...hihi

Bad i pool & kalas!!

I förmiddags åkte vi upp till Tony, Elice & Liam. Där badade vi i poolen. Malva & Elice simmade runt som bara den, medan Tuva & Liam var lite skeptiska till det hela. Sen blev det film & lek och Tony bjöd på korv!

Sen nu ikväll har vi varit hos kusin Melker som är 3 år idag!! GRATTIS! Så det var paketöppning, mat, tårta & barnen fick leka ännu mer. Dom var helt utmattade när vi kom hem och slocknade på direkten... Vi tog lite kort innan vi skulle på kalaset!

Denna bilden tog Malva! Hon är riktigt duktig på det där med fotografering!!

Malva kör sina rockposeringar ännu...i finklänningen...

Tuva har både valt sina kläder själv och klätt på sig själv!! Hon ville ha tofsar som hon säger. Malva skulle ha finhalsbandet på sig och det skulle ju Tuva också ha då. Det är en ängel, som är en doppresent från Sara & Emma!

Skorna är en present från Sara & Emma. Kolla sååå söta!!

Glass glass i stora lass!!

Härom dagen fick Malva & Tuva fina glass skålar av mamma. Dom är redan flitigt använda!

Tuva äter med full koncentration...

...och tittar längtansfullt ner i skålen om det inte finns lite mer glass på botten...

Igår var vi vid stranden hela lååånga dagen!!

Igår gick vi ner till Havsbadet vid kl 9.30. Det var stålande sol & så varmt! Packning bestående av fika, lunch, solstolar, leksaker mm. Packåsnor är man som småbarnsförälder...hahaha...

Sara knäppte kort!! Så klart!!

Och så kan ni jämföra dessa bilder mot en från i vintras när vi var på utflykt!!

Härlig dag det med men gud så kallt! Brrr...

Tjing!

Så söta barn...

Idag har jag varit på pedagogiskt center och grejat med skolans hemsida. Nu börjar strukturen bakom hemsidan bli ok! Nu ska det matas in lite mer info om höstterminen bara. Så nu i em ska jag läsa. Håller på & läser en superbra bok som heter Hungerspelen! Kanonbra!!

Imorse tog jag kort på min lilla Tuva! Hon har fått hello kitty set med hårband och klämmor av Sara & Emma. Så idag fick hon små tofsar i håret! Tutte, snutte & dockan bär hon med överallt!