Me&I-party...

Nu har jag varit på Me&I-party hos Jennie. Jag köpte en tunika till Tuva och en t-shirt. Det finns ju så fina kläder & allt passar ihop...hrm...barnkläder är ett fördärv...

Sen har jag kollat igenom mitt bokprat jag ska ha imorgon. Det är en åk 6. Jag brukar ha runt fem böcker med mig och prata om & läsa lite ur dom oxå. Jag gjorde ett test i en klass. Då läste jag högt ur två böcker & resten pratade jag bara om. Så klart valde alla dom böckerna jag hade läst ur...

Idag har jag också ett väldigt bra recept:

500 g blandfärs
1 ägg
mjölk & ströbröd

1. Gör precis som när du ska göra biffar. Blanda mjölk & ströbröd, färs & ett ägg. Krydda med vad du vill (salt, peppar, gott med örtkryddor som finns frysta, vitlök).

2. Sätt ugnen på 200 grader. Pensla en ugnsfast form och tryck ut färsen i den. Den får gärna vara nga cm tjock.

3. Ha den i ugnen i ca 25 minuter. När det är ca 10 minuter kvar av tiden lägger du på fräst svamp och bacon, eller tomatskivor och riven ost.

Supergott!! Du kan ha i stort sett vad som helst till och det är superbra att skära i bitar & frysa för er som vill ha matlådor till jobbet eller få fram lunch lite snabbt till trötta barn:)

Good Luck!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh...de e supergott, brukar oxå göra det:-) Kram

2009-03-31 @ 22:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0