Hösten leder oss snart till JULEN!!

Jag vet att en del fullkomligt hatar allt vad julen innebär och tycker att man ska springa och trängas med alla andra i sista minuten, för & hitta julklappar. Och ännu mer uppretade blir dom för att det inte finns parkeringar, att det är långa köer i varenda affär, inga platser när man ska gå & fika osv osv.

Om ni tänker motsatsen till det så är det nog jag! Gillar & handla i god tid, när jag hittar ngt som passar. Kör gärna en vända till Ullared, handlar kul saker när det är erbjudande osv osv. Vi kommer & ha julen här i år också. Det gillar jag... Alla tar med ngt ätbart, sen kommer tomten framåt kvällen. Barnsligt förtjust i julen;)

Tradition varje år är vårt pepparkaksbak!! Vi inleder med glögg och julsånger. Det håller på i EVIGHETER...hahaha... Mamma åker alltid på & göra mormors pepparkaksdeg. Nu är vi flera allergiker i familjen, så det blir mjölkfri och glutenfri deg. Mitt i allt detta brukar vi äta middag också... Nu är datum bestämt för årets pepparkaksbak!!

Men bara för att jag gillar julen, så är det inte så att jag älskar snön... Här är dock några bilder från i vintras...






Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det är mysigt med julen! Å pepparkaksbak!

2010-10-22 @ 10:21:12
Postat av: sofie

Det där med ert peparkaksbak har man ju hört talas om.

2010-10-23 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0