Klar med PIM!!

Idag började ju dagen bra... Jag försov mig. Gud så stressad man blir. Hela dagen går i en rasande fart! Men barnen hann till frukosten på dagis & jag till jobbet...puh!

Idag har det varit fullt ös på jobbet. 8:orna skriver arbete om länder. Jag har haft lite informationssökning med dom. Faktiskt verkade dom förstå vikten av att ha med olika källor i sitt arbete. Att man inte bara ska förlita sig på nätet. Så dom har slagit i uppslagsverk och letat böcker. Att man ska variera sina källor och ha en fullständig källförteckning. En del elever tror att det räcker att dom har skrivit google som källa...

I eftermiddag har jag varit på PIM-seminarie. Vi har fått göra tre olika uppgifter, som kan hjälpa dig höja din IT och mediekompetens. Gå in här om du vill kika mer:
http://pim.skolverket.se/
Ofta fastnar man ju i sina vanor, även när det gäller datorn. Så det har varit uppfriskande att prova på lite nya saker. Nu är jag godkänd och har ett diplom;)

Jag har tagit bort födelsemärken i ansiktet med laser. Inatt ramlade en del av ruvorna, så jag börjar att se ut som folk igen... Har haft två svarta prickar i ansiktet...

Helgen har som vanligt gått i en rasande fart. Vi har varit på lite tur, varit hos Sara & Emma (alltid lika trevligt, nu med ostbricka & lite bira;)



Jag var bara tvungen & låna dessa bilder från syster Saras blogg!! Visst ser vi ut & ha kul?!
http://fabulousprincess.blogg.se/ 

Ha en härlig måndagskväll!! Chipp chopp!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej,



PIM.... det håller jag med på med:-)



Kram kram

2009-11-16 @ 19:08:01
Postat av: sara

haha! så mysiga bilder :) jättekul att ni ville stanna lite!! var riktigt roligt :) kram!

2009-11-16 @ 19:09:46
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0