En höna på tummen...

Idag satt jag djupt försjunken i en bok och Malva satt i tv-rummet och lekte med påskpyntet. Några hönor som stod i fönstret. Men hon brukar var så försiktig så jag tänkte inte på det. Plötsligt kommer hon ut till mig och säger:

"Mamma jag får inte ut tummen"

Jag trodde att hon skämtade, men hur jag än slet och drog i den stackars hönan så satt hon fast på tummen. Vi gick ut på framsidan och så hämtade jag en hammare och fick slå sönder hönan. Där inne var Malvas tumme. Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig!! Men jag fick ju bita ihop för Malva var ju så rädd...

Grannen kom precis förbi och kom in när jag stod med hammaren i högsta hugg...det såg väl inte så bra ut.... Men han kunde inteheller få loss den. Du är ju värre än Emil Malva, sa han...

Här kan ni se resterna av stackars hönan!!!


Kommentarer
Postat av: sara

hahaha stackars malva :P

2009-04-12 @ 19:19:58
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha...så tokigt det kan bli! Vad bra att hon slapp hönan till slut iaf! :o)

2009-04-16 @ 09:41:38
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0