Återfunnet matintresse!

Jag har alltid gillat & laga mat. Men sedan jag fick Tuva har allt gått på rutin, även matlagningen. Allt måste gå snabbt & lätt och då är det inget kul & laga mat. För en vecka sen ungefär "vaknade jag upp" och insåg hur kul det är!! Då undrar man lite vad man har hållt på med. Vi har haft i stort sett samma mat i ett år vecka ut och vecka in... Kotletter, kyckling, wok, korv...allt bara in i ugnen så lätt som möjligt...

Nu har jag gjort goda sallader med olika spännande ingredienser i, kryddor på. Potatis på olika sätt. Jag kollar recept. Nu sitter jag och avnjuter en smootie!!! Ett tips från mina kära systrar:) Som dom tjatat på mig länge att jag ska prova...

Marias goda Smootie
Vaniljyogurt (ca 2 dl)
kiwi
mango
jordgubbar
lite apelsinjuice

Mixa allt med en stavmixer, ös upp & njut!!!

Kolla syster Saras blogg. Hon har alltid tips på god & nyttig mat!!
http://fabulousprincess.blogg.se/

Lev varje dag som den vore den sista!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: ia .

Tjohoo!

Smoothie är supergott men jag har aldrig ingredienser hemma...

Har börjat på viktis igen så här är det full fart på matlagningen & nya recept.

När kommer ni upp till GBG igen?

Liseberg öppnar ju på lördag ;)

kram

ia

2009-04-21 @ 10:19:19
URL: http://irin.blogg.se/
Postat av: Emma

hehe tack för länkningen & komplimangen (jag tar de som en komplimang att ja visar god mat haha) ;)

2009-04-21 @ 20:51:19
URL: http://missnielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0